reklama

Parkujeme Mercedesom na vyhradenom parkovisku pre invalidov

Tento krátky článok je mojou reakciou na prácu (zhovievavosť a alibizmus) mestskej polície v Nových Zámkoch. Ako advokát zastupujem niekoľkých klientov, ktorí boli riešení v blokovom konaní alebo správnom konaní za spáchanie priestupku proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky a očakával by som rovnaký prístup pri riešení všetkých priestupkov. Nie je cieľom, ani účelom tohto príspevku poskytnúť právnu analýzu príslušných právnych noriem, či kritizovať postup mestskej polície. Dovolím si však skritizovať prístup k riešeniu jednotlivých priestupkov, resp. či k tomu, ako sú "niektorí medzi nami rovnejší medzi rovnými."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

Na Hlavnom námestí v Nových Zámkoch pred mestským úradom sú vyznačené tri parkovacie miesta pre invalidov. Jedno z nich využívam už asi rok pravidelne aj ja. Dokonca raz sa mi aj papuča ušla, lebo príslušník mestskej polície si  „nevšimol“ parkovací preukaz. Nevadí, vec sa vyriešila, nič sa nestalo, policajt sa dokonca ospravedlnil.

Dnes parkovalo CLS-ko bez parkovacieho preukazu na spomenutom vyhradenom parkovisku. Vodiča nepoznám, osobne nič proti nemu nemám, zaparkovať som mal kde, bol som však zvedavý, ako sa týmto vysporiada mestská polícia. Zavolal som ich teda, s tým, že mám podozrenie na spáchanie priestupku. Policajti prišli, auto si obzreli zo všetkých strán, pár minút sa okúňali - možno preto, že či ich niekto sleduje. Nakoniec však miesto zadokumentovali (fotky), a vodičovi sa ušiel lístoček za stierač a policajti odišli.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Postup mestskej polície bol (podľa všetkého neriešil som do detailov, či mali použiť "papaču") v súlade so zákonom (vodič dostal lístoček – a však nejako sa na polícii dohodnú). Zaujímavé však je, že v 99,99% prípadov ak vodiči zaparkujú na tomto mieste dostávajú „papuču“, následne musia zavolať mestskú políciu a pokute sa nevyhnú.

Priznám sa, vie ma rozladiť na jednej strane nekompromisný postup (bez dohovoru) pri jednom občanovi, ktorý napríklad zaparkuje bez zaplateného parkovacieho lístka a na druhej strane okúňavý alibistický postup s lístočkom pri CLS-ku parkujúcom na mieste pre invalidov. (Všetci si asi vieme predstaviť čo sa s lístočkom stane) Ako právnik a advokát som presvedčený o tom, že zákon má platiť rovnako pre každého a to aj bez ohľadu na značku auta, žiaľ naša spoločnosť musí ešte dozrievať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale dúfam a verím, že mestská polícia Nové Zámky v budúcnosti bude takto zhovievavá aj k ostatným vodičom aj iných značiek vozidiel.

Gabriel Závodský

Gabriel Závodský

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

advokátsky koncipient,externý doktorand Paneurópskej vysokej školy, Fakulty práva========================"The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing"Edmund Burke======================== Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu