reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Gabriel Závodský

Gabriel Závodský

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

advokátsky koncipient,externý doktorand Paneurópskej vysokej školy, Fakulty práva========================"The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing"Edmund Burke======================== Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Parkujeme Mercedesom na vyhradenom parkovisku pre invalidov

Gabriel Závodský

Parkujeme Mercedesom na vyhradenom parkovisku pre invalidov

Tento krátky článok je mojou reakciou na prácu (zhovievavosť a alibizmus) mestskej polície v Nových Zámkoch. Ako advokát zastupujem niekoľkých klientov, ktorí boli riešení v blokovom konaní alebo správnom konaní za spáchanie priestupku proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky a očakával by som rovnaký prístup pri riešení všetkých priestupkov. Nie je cieľom, ani účelom tohto príspevku poskytnúť právnu analýzu príslušných právnych noriem, či kritizovať postup mestskej polície. Dovolím si však skritizovať prístup k riešeniu jednotlivých priestupkov, resp. či k tomu, ako sú "niektorí medzi nami rovnejší medzi rovnými."

  • 6. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 725x
  • 5
Má policajt právo vykonať osobnú prehliadku ?

Gabriel Závodský

Má policajt právo vykonať osobnú prehliadku ?

Sedíte so známymi v bare, popíjate svoj obľúbený drink v tom za Vami prídu príslušníci policajného zboru, poprosia Vás, aby ste išli s nimi von a následne Vás vyzvú, aby ste z vreciek, vaku, z tašiek vyložili celý ich obsah. Niečo podobné sa Vám môže stať aj na ulici, v rámci tvz. preventívnych akcií polície, ale aj počas jazdy motorovým vozidlom. Má však policajt na takýto postup oprávnenie ? Postupuje v zmysle zákona ?

  • 18. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 19 853x
  • 31
Čo robiť ak Vás predvolajú svedčiť ?

Gabriel Závodský

Čo robiť ak Vás predvolajú svedčiť ?

V živote každého z nás sa občas vyskytne situácia, ktorá pre nás nie je najpohodlnejšia, na ktorú sa nevieme vopred dostatočne pripraviť a preto je vhodné aspoň v hrubých rysoch vedieť, čo nás čaká. Takouto životnou situáciou je určite predvolanie orgánom činným v trestnom konaní svedčiť o okolnostiach, ktoré sú nám známe o spáchanom trestnom čine. V každom prípade, ak ste boli predvolaný vypovedať pred vyšetrovateľa odporúčam Vám obrátiť sa advokáta a zúčastniť sa výpovede v sprievode advokáta.

  • 7. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 20 491x
  • 7
Ako sa určuje výška výživného ?

Gabriel Závodský

Ako sa určuje výška výživného ?

Napriek posledných štatistík, ktoré ukazujú, že rozvodovosť na Slovensku má klesajúcu tendenciu [1]rozvodovosť je stále jednou z najčastejšie prejedávaných vecí na slovenských súdoch. S konaním o rozvod manželstva je obligatórne (povinne) spojené konanie o úprave pomerov manželov k maloletým deťom na čas po rozvode ako aj určenie výživného.

  • 5. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 340x
  • 11
Sulík kedysi, Štulajter a pravičiari idú zdaňovať.

Gabriel Závodský

Sulík kedysi, Štulajter a pravičiari idú zdaňovať.

So záujmom som v poslednom čase sledoval „tančeky“ okolo návrhov ktoré pripravilo ministerstvo financií v spolupráci s ministerstvom práce sociálnych vecí a rodiny. Návrhy, ktoré predstavili ma nechali na pochybách, či som naozaj pravičiar a či som náhodou nevolil ľavicovú stranu. O tomto sa však popísalo a podiskutovalo veľa a nechcem sa k téme pravičiari robia ľavicovú politiku venovať obšírne. O to viac ma zaujal nápad „zodvodniť“ zisk spoločníkov v sročkach.

  • 19. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 532x
  • 49
reklama
Pokuta od mestskej polície a kamerový záznam.

Gabriel Závodský

Pokuta od mestskej polície a kamerový záznam.

Cez víkend mi prišiel e-mail od jedného pána, obyvateľa Rožňavy. Opísal mi postup tamojšej mestskej polície, ktorá posiela vodičom oznámenia o spáchaní priestupku. Mestská polícia využíva mestský kamerový systém mesta, obstará snímku (kamerový záznam) následne si vodiča predvolá a dá mu na výber. A to buď zaplatí pokutu mestskej polícii alebo postúpi kamerový záznam na dopravný inšpektorát na prejednanie priestupku.

  • 16. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 729x
  • 211
Štát odmieta platiť dôchodkové poistenie matkám neoprávnene

Gabriel Závodský

Štát odmieta platiť dôchodkové poistenie matkám neoprávnene

Nový rok je väčšinou spájaný s očakávaniami niečoho nového, lepšieho. Určite sa na pozitíva v novom roku tešili aj mamičky (oteckovia) na rodičovskej dovolenke. Pozitívny pohľad do nového roka im však určite pokazila Sociálna poisťovňa. Čiže štát. Ten štát, ktorého vedúci predstavitelia nám dennodenne opakujú ako im záleží na občanoch, ľuďoch v núdzi a aj mamičkách vychovávajúcich svoje ratolesti. Tento štát prostredníctvom Sociálnej poisťovne zasiela listy, za ktoré platí dôchodkové poistenie štát,  s výzvou[1] aby sa odhlásili z dôchodkového poistenia ako poistenkyne štátu, ak pracujú na dohodu (dohoda o vykonaní práce, dohoda o pracovnej činnosti, dohoda o brigádnickej práci študentov). Štát sa tak v čase hospodárskej krízy asi snaží ušetriť, kde sa dá. Ale na rodičoch na rodičovskej dovolenke ? A ešte k tomu bez opory v zákone.

  • 9. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 692x
  • 0
Youtube Vám za uverejnené videá zaplatí.

Gabriel Závodský

Youtube Vám za uverejnené videá zaplatí.

Na túto správu som natrafil dnes počas čítania ekonomických správ. Google sa týmto spôsobom pokúša priviesť Youtube k zisku. Rozdeľovať sa majú peniaze získané z internetovej reklamy. Finančne odmeňované nebudú všetky videá, len tie, ktorá splnia kritériá ako navštevovanosť, počet prezretí vidia, či množstva uverejnenej reklamy. Akú sumu bude Google vyplácať sa mi zistiť nepodarilo. Ale nápad je to určite zaujímavý. Zdroj: BLOOMBER

  • 26. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 593x
  • 0
Na Madonnu som čakal dve hodiny. Oplatilo sa.

Gabriel Závodský

Na Madonnu som čakal dve hodiny. Oplatilo sa.

Na sobotňajší koncert Madonny som sa po počiatočnom odhodlaní spred viac ako mesiaca vybral skoro nasilu, keďže kamarátka, s ktorou som mal ísť účasť zrušila a sparing partner sa koncert Madonny sa hľadal na poslednú chvíľu dosť ťažko. Väčšinou som bol odbitý vetou typu „Ja ju nemusím, Kto je zvedavý na Madonnu ?„ a „koncert si pozriem na DVDčku.“ Nakoniec sa mi však jedného kamoša podarilo presvedčiť.

  • 24. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 485x
  • 60
(Ne)podarené divadielko pána premiéra

Gabriel Závodský

(Ne)podarené divadielko pána premiéra

Alebo ako Slovenská republika dnes porušila právo európskej únie. Predstavitelia slovenskej vlády, konkrétne minister zahraničných vecí, minister vnútra na čele s predsedom vlády dnes zahrali na city svojich voličov veľmi podarene. Divadlo bolo logickým krokom po škandáloch okolo jednej z koaličných strán, ktorá pre netransparentné tendre prišla dokonca o ministerstvo. Na maskovanie podobných prešľapov je vždy vhodné vytiahnuť tvz. maďarskú kartu, ktorá vždy správnym smerom pobudí verejnú mienku a predstaviteľom vlády ponúkne príležitosť tváriť sa ako „ochranca národných záujmov“.

  • 21. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 857x
  • 41
reklama
Smer opäť klame. Tentoraz o Číne.

Gabriel Závodský

Smer opäť klame. Tentoraz o Číne.

Slovenskí vládni predstavitelia zapredali demokraciou a ľudské práva pre nič. Zaujímalo ma, prečo naši čelní vládnuci privreli oči nad zmlátenými demonštrantami (údajne čínskymi agentmi), prečo prezidenta nezaujímajú demonštranti za dodržiavanie ľudských práv a polícia zatýkala demonštrantov miesto násilníkov. Je mi jasné, že slovenskej komunistickej odnože sociálnej demokracie, je prednejší silný štát, "silné sociálne programy" a vlastne všetko čo je "silné" ako ľudské práva, ale po tom, ako sa Slovensko v zahraničí zviditeľnilo ako krajina, ktorá zatýka demonštrantov miesto útočníkov, chcel som zistiť čo sa za takým konaním a mlčaním skrýva.

  • 19. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 361x
  • 8
Čím ma vytočil Dzurinda a "jeho" SDKÚ-DS.

Gabriel Závodský

Čím ma vytočil Dzurinda a "jeho" SDKÚ-DS.

Možno Vám to bude pripadať morbídne, keď po veľmi príjemne prehírenom piatku (ľudí čo ma stretli pozdravujem) obšťastním čitateľov blogu politickým príspevkom, ale verím, že to spoločnými silami zvládneme. Rád by som si uľavil, tak sa Vám posťažujem na politiku. Denne máme tu možnosť čítať o supervýhodných tendroch (pre vyvolených), o ingnorancií moci, klamstvách v priamom prenose o Dni detí na Úrade vlády, z ktorého sa stalo skandujúce zhromaždenie babičiek. Mám rád babičky. Fakt. Vedia byť milé, pohľadiť a ešte viac byť oduševnené a oddané ICH správnej veci. Vidíte koľko je toho ? Koľko tém na vybúrenie sa nám ponúkajú súčasní vládnuci ? My blogeri im môžeme byť vďačný. Ja však svoj blogovský útok namierim do vlastných radov.

  • 13. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 618x
  • 29
SuperStar z nezamestnanej štyridsiatničky

Gabriel Závodský

SuperStar z nezamestnanej štyridsiatničky

Rád by som sa s Vami podelil o jeden príjemný zážitok z môjho dnešného surfovania po YOUTUBE.COM. Pôvodne som hľadal nejaké bláznivé videá na rozptýlenie. Po mojom favoritovi Norbertovi Lakošovi a jemu podobným "umelcoch", vtipných videách so zvieratkami, keď sa už príležitosti na humor míňali, naťukal som do vyhľadávania Britain got talent. S  presvedčením, že uvidím niečo naozaj smiešne (pri pohľade na ženu v strednom veku som to čakal) som vybral link s 61 miliómni prehliadnutiami. To som ešte nevedel, ba ani netušil, že sa pozerám na celosvetovú superstar.

  • 27. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 437x
  • 7
Ako mi BLOG zmenil život

Gabriel Závodský

Ako mi BLOG zmenil život

Od môjho posledného príspevku do blogu z tematického okruhu „môj život“ už uplynul nejaký ten čas. Môj život, môžem povedať sa od základov zmenil. Priznám sa, takú prijemnú zmenusom nečakal a už vôbec nie, že hlavnú zásluhu na tom bude mať BLOG SME. Kedže všeto čo som potreboval vďaka tejto zmene utriasť do normálu sa mipodarilo, tak nastal čas sa poďakovať.

  • 8. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 127x
  • 9
Odtiahli Vám auto ? Neplaťte, súdte sa!

Gabriel Závodský

Odtiahli Vám auto ? Neplaťte, súdte sa!

Od zverejnenia môjho článku o právomociach mestskej polície som dostal viacero emailov v ktorých ste sa pýtali na právomoci odťahovej služby a na právny základ na akom pracujú. Minulý týždeň môj kolega zastupoval klienta, ktorému bolo auto odtiahnuté, nezaplatil a odťahová spoločnosť ho následne zažalovala na zaplatenie sumy odťahu spolu s úrokmi z omeškania. Krajský súd vo svojom rozsudku potvrdil rozhodnutie Okresného súdu na základe ktorého spoločnosť nemá nárok na zaplatenie ceny odťahu a zaviazal ju zaplatiť trovy právneho zastúpenia.

  • 24. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 183x
  • 0
reklama
Ako povinne prispievame mesačne 140 Sk na niečo čo nepotrebujeme

Gabriel Závodský

Ako povinne prispievame mesačne 140 Sk na niečo čo nepotrebujeme

Ak náhodou nemáte nejaký zlozvyk na ktorý zbytočne vyhadzujete peniaze, nemáte ani nijaké hobby, ktorému sa venujete aspoň z času na čas, možno si poviete ako dobre... Nevyhadzujem peniaze von oknom. Dovoľte mi, aby som Vás vyviedol z omylu. Máte hobby ktoré Vás stojí ročne 1680 korún (55,70€) a nemáte z neho nič, v podstate len financujete neefektívnu, nadbytočnú inštitúciu. Dokonca toto všetko platíte dva až tri krát (podľa potreby). Áno, hovorím o Slovenskej televízií.

  • 9. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 039x
  • 0
Pracovný pohovor. Aj Vy sa cítite občas diskriminovaní ?

Gabriel Závodský

Pracovný pohovor. Aj Vy sa cítite občas diskriminovaní ?

Fyzické osoby majú právo na prácu a na slobodnú voľbu zamestnania, na spravodlivé a uspokojivé pracovné podmienky a na ochranu proti nezamestnanosti. Tieto práva im patria bez akýchkoľvek obmedzení a priamej diskriminácie alebo nepriamej diskriminácie podľa pohlavia, manželského stavu a rodinného stavu, rasy, farby pleti, jazyka, veku, nepriaznivého zdravotného stavu alebo zdravotného postihnutia, viery a náboženstva, politického alebo iného zmýšľania, odborovej činnosti, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo etnickej skupine, majetku, rodu alebo iného postavenia. Pekne to znie však ? Aj mne sa vždy páčila teória, v nej je všetko také jasné, čitateľné a spravodlivé. Žiaľ, už niekoľko mesiacov som slobodnou pracovnou silou a aktívnym účastníkom výberových konaní každého druhu. Niektoré ma zabavia, iné znechutia, z niektorých až srší diskriminácia. Je však málo takých z ktorých sa niečo naučím. Tak poďte ideme spolu na pohovor...

  • 13. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 089x
  • 28
Karma ++ SME za túto fotku

Gabriel Závodský

Karma ++ SME za túto fotku

Dal som si záväzok, že k politike sa vyjadrovať nebudem. Však článkov o tom je tu dosť. Aký je Fico, aký bol Dzurinda a aký Mečiar. Zamysleli sme sa však nad tým, akí sme my ?

  • 7. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 081x
  • 16
Som telesne postihnutý, no a čo ? Výhody detskej mozgovej obrny

Gabriel Závodský

Som telesne postihnutý, no a čo ? Výhody detskej mozgovej obrny

Už dlhšie som sa zahrával s myšlienkou, aby som sa Vám bližšie predstavil, aby ste vedeli kto sa skrýva, za pokusmi byť vecný, právnický a tak podobne. A najmä sa mi páčili príspevky kategórie no a čo :) Niekto je z Bratislavy. No a čo ? Niekto homosexuál. No a čo ? Super, páči sa mi to. Ale impulzom pre napísanie tohto článku bol článok Patrika Horníka. Jeho prístup bol presne taký, aký by som ja očakával. Mimochodom veľmi správny. Ale to je uhol pohľadu odvíjajúci sa od celkového pohľadu postihnutého na seba samého.

  • 7. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 688x
  • 32
Domáce násilie, týranie a znásilnenie. Majú ženy šancu sa brániť?

Gabriel Závodský

Domáce násilie, týranie a znásilnenie. Majú ženy šancu sa brániť?

Po naozaj šokojúcom náleze na internete (či už je to video hrané alebo nie), po ktorej mi právom zovrela krv žilách sa pokúsim bez prehnaných emócií zaoberať otázkou domáceho násilia. Nemyslím, že v súčasnosti je táto téma tak silne tabuizovaná ako bola možno v minulosti, ale často sa stretávame aj dnes, s nedôverou voči možnostiam, obrany ktoré týraným ľuďom legislatíva poskytuje, alebo so sebaobviňovaním obetí. Pokúsim sa byť čo najmenej teoretický, avšak nedá necitovať môjho profesora na trestnom práve. Bez základu silnej teórie sa je obrana práv zložitá

  • 7. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 352x
  • 28
reklama
SkryťZatvoriť reklamu